You are currently viewing CRISPR-Cas9 – Primul studiu clinic al celulelor imunitare T

CRISPR-Cas9 – Primul studiu clinic al celulelor imunitare T

CRISPR-Cas9 – Cercetatorii americani au incheiat prima faza a unei abordari inedite in lupta impotriva cancerului.

Celulele T, un tip de celule imune, au fost modificate genetic folosind tehnica CRISPR-Cas9 pentru a ataca celulele canceroase.

Echipa a testat metoda pe trei pacienti de peste 60 ani, cu cancer avansat. Celule T inca luptau activ impotriva cancerului chiar si dupa noua luni de la prima injectie administrata.

Cancerul este un termen general pentru un grup mare de boli in care propriile noastre celule se inmultesc incontrolabil. Avand in vedere ca aceste celule sunt create de propriile noastre corpuri, sistemul imunitar nu recunoaste celulele canceroase drept periculoase si, prin urmare, nu le ataca.

Eforturile din ultimul deceniu, s-au concentrat pe gasirea unor modalitati de a invata si ghida sistemul imunitar. Scopul este sa recunoasca si sa atace celulele canceroase.

In aceast proiect, folosind tehnica CRISPR-Cas9, echipa a obtinut rezultate pozitive prin eliminarea a trei gene din celulele T. Altfel le-ar impiedica sa recunoasca si sa atace celulele canceroase.

Echipa a folosit un virus pentru a arma aceste celule T, pentru a ataca o proteina care de obicei se gaseste in celulele canceroase.

„Datele noastre de la primii trei pacienti inscrisi in acest studiu clinic demonstreaza doua lucruri importante pe care, din cunostinta noastra, nimeni nu le-a prezentat pana acum.

In primul rand, cu ajutorul tehnicii CRISPR-Cas9 putem edita cu succes si precizie celulele. Acestea supravietuiesc mai mult in corpul uman decat au aratat studile publicate anterior.

In al doilea rand, pana in prezent, aceste celule modificate cu ajutorul CRISPR-Cas9 au aratat o abilitate sustinuta de a ataca si distruge tumorile ”,

a declarat intr-un comunicat, profesorul Carl June, MD, directorul centrului pentru Imunoterapii celulare din Abramson Family Cancer Research Institute; director al Institutului Parker pentru Imunoterapie Cancer la scoala de Medicina Perelman de la Universitatea din Pennsylvania.

Citesti si Prevenirea cancerului de colon: Abordarea naturista