You are currently viewing Celulele canceroase neutralizate de gravitatiei in procent de 80%!

Celulele canceroase neutralizate de gravitatiei in procent de 80%!

Celulele canceroase – exista o serie de riscuri pentru sanatate care vin odata cu deplasarea in spatiu.

In afara de expunerea crescuta la radiatiile solare si razele cosmice, exista si efectele notabile pe care microgravitatea le poate avea asupra fiziologiei umane, dar si o serie de beneficii medicale cu potential marit.

Dupa cum ne poate atesta astronautul Scott Kelly de la NASA, acestea depasesc degenerarea musculara sau osoasa si inaltimea initiala diminuata, poate chiar si modificari la nivel genetic.

Incepand cu 2014, Joshua Choi, lector principal in inginerie biomedicala la Universitatea Tehnologiei din Sydney, a investigat modul in care microgravitatea afecteaza medicina si celulele din corpul uman.

Potrivit lui Chou, inspiratia pentru cercetarile sale a venit dintr-o conversatie pe care a avut-o cu regretatul si marele om de stiinta Stephen Hawking. In timpul conversatiei, Hawking a remarcat cum nimic din Univers nu sfideaza gravitatia.

Mai tarziu, cand un prieten al lui Chou a fost diagnosticat cu cancer, si-a amintit ce spusese dr. Hawking si a inceput sa se întrebe: „Ce s-ar întampla cu celulele canceroase daca le scoatem din gravitatie?”

Mai simplu spus, cancerul este o boala in care celulele incep sa se divida necontrolat si sa se raspandeasca in anumite parti ale corpului.

Celulele canceroase fac acest lucru reunindu-se pentru a forma o tumora solida in organism, care apoi creste pana cand celulele sunt semnalate incep sa invadeze tesuturile sanatoase – cum ar fi inima, plamanii, creierul, ficatul, pancreasul, etc.

Unul dintre cele mai mari piedici ale cercetarii cancerului este faptul ca nimeni nu stie exact cand este atins acest punct. Cu toate acestea, procesul prin care creste si se raspandeste cancerul pare sa indice ca exista un mijloc prin care celulele sunt capabile sa se simta si sa graviteze pentru a forma o tumora solida.

Cu toate acestea, cercetatorii biomedicali inteleg ca singurul mod in care celulele canceroase s-ar putea simti reciproc este prin forte mecanice si ca acele forte au evoluat pentru a lucra intr-un mediu in care exista gravitatie.

Acest lucru l-a motivat pe Chou sa se gandeasca la modalitati prin care lipsa de gravitatie ar putea impiedica capacitatea celulelor canceroase de a se diviza si raspandi.

Chou are deja experienta in desfasurarea eercetarilor medicale in spatiu. In timp ce lucra la Harvard, a luat parte la un proiect care a dus la crearea unui medicament pentru tratarea osteoporozei.

O parte din cercetarile lor au avut loc la bordul Statiei Spatiale Internationale (ISS). Dupa cum explica si Chou mai jos:

„Aceasta prima experienta de a vedea cum afecteaza mediul spatial ințelegerea noastra despre biologia celulara si evolutia bolii m-a inspirat sa intreb: De ce nu putem aplica aceeasi strategie pentru studierea altor celule si boli?”

Deja, Chou si echipa sa au testat efectele microgravitatii asupra celulelor canceroase din laboratorul lor. Pentru a face acest lucru, unul dintre studentii sai absolventi a creat un dispozitiv care este in esenta un recipient de dimensiuni de cutie de tesut, cu o mica centrifuga in interior.

Celulele diferitelor boli sunt continute intr-o serie de eprubete din centrifuga, care apoi le invarte pana cand simt senzatia de microgravitate.

La inceputul anului viitor, el si echipa sa de cercetare vor calatori pe statia internationala ISS pentru a testa o noua metoda pentru tratarea cancerului care se bazeaza pe microgravitate.

Citeste si Utilizarea organoidelor de celule stem umane modificate de CRISPR pentru a studia originea semnaturilor mutationale in cancer