You are currently viewing Imagistica: Oamenii de stiinta USC promoveaza un instrument revolutionar

Imagistica: Oamenii de stiinta USC promoveaza un instrument revolutionar

Uun nou instrument de imagistica pentru a face cunostinta mai profund si mai clar cu organismele vii. Acest avantaj vizual economiseste timp si ajuta la avansarea tratamentelor medicale pentru cancer si nu doar.

Instrumentul de imagistica poate fi utilizat pentru a dezvolta diagnostice si tratamente mai bune. Detectarea cancerului pulmonar sau a afectarii poluantilor se poate face mai rapid.

Tehnologia este suficient de versatila incat ar putea deveni o aplicatie pentru smartphone in utilizarea in medicina de la distanta. Poate fi folosita in siguranta alimentelor sau detectarea monedelor contrafacute, a declarat Francesco Cutrale; autorul principal al studiului si cercetator profesor asistent de inginerie biomedicala la USC Viterbi School of Engineering.

Oamenii de stiinta afiliati cu USC Michelson Center for Convergent Bioscience au lucrat la tehnologie in ultimii ani.

Descoperirile lor sunt publicate astazi in Nature Communications

Tehnica se concentreaza, literal, pe blocurile de constructie ale biologiei. Cand biologii se uita profund la un lucru viu: o celula, un peste, o persoana, nu este intotdeauna clar ce se intampla.

Celulele si proteinele sunt profund impletite intre tesuturi, lasand multe intrebari despre interactiunile dintre componente. Primul pas pentru vindecarea bolii este sa vezi clar problema, iar asta nu a fost intotdeauna usor.

Cum functioneaza aceasta noua tehnica imagistica

Pentru a rezolva problema, cercetatorii s-au bazat pe o tehnica numita imagistica hiperspectrala fluorescenta (fHSI).

Este o metoda care poate diferentia culorile intr-un spectru, eticheteaza moleculele astfel incat sa poata fi urmate si sa produca imagini viu colorate din interiorul unui organism.

Avantajele pe care le ofera fHSI vin cu limitari. Nu dezvaluie neaparat spectrul color. Necesita o multime de date, datorita complexitatii sistemelor biologice, astfel incat este nevoie de mult timp pentru a colecta si prelucra imaginile.

De asemenea, sunt implicate multe calcule care consuma timp, ceea ce reprezinta un mare dezavantaj, deoarece experimentele functioneaza mai bine atunci cand pot fi realizate in timp real.

Pentru a rezolva aceste probleme, cercetatorii USC au dezvoltat o noua metoda numita reprezentari imbunatatite codificate spectral (SEER).

Ofera o claritate mai mare si functioneaza de pana la 67 de ori mai rapid si la o definitie de 2,7 ori mai mare fata de tehnicile actuale.

Sursa: EUREKALERT