You are currently viewing Un nou studiu confirma indicii pentru combaterea cancerului ovarian!

Un nou studiu confirma indicii pentru combaterea cancerului ovarian!

Carcinomul seros de grad inalt este cel mai frecvent tip al cancerului ovarian si are cea mai mica rata de supravietuire.

Pentru a intelege mai bine boala si evolutia ei, cercetatorii de la Departamentul SUA al Energiei din Pacificul de Nord-Vest al Laboratorului National si colaboratorii lor au examinat proteomul – mii de proteine ​​- in probe de tesut prelevate de la 83 de pacienti din intreaga lume.

Rezultatele lor, publicate in revista Cell Reports Medicine in aprilie, ar putea ajuta la identificarea tratamentelor mai vizate.

Vanatoare pentru comutatoarele „Off” ale cancerului ovarian

Tratarea cu succes a oricarui cancer implica oprirea replicarii si raspandirii celulelor anormale ale acestuia.

In cazul cancerului ovarian – a cincea cauza principala a deceselor provocate de cancer la femei – oamenii de stiinta sunt la vanatoare pentru comutarea corecta „oprita”.

„Celulele sunt piese de masini foarte complexe. Exista multe moduri prin care poti rupe utilajul si apoi poti ajunge la cancer”,

a spus Karin Rodland, un om de stiinta PNNL si autorul corespunzator al studiului.

„Daca nu stiti ce este rupt, nu Il puteti remedia.”

O tehnica relativ noua de profilare numita proteogenomica ofera indicii.

Dezvoltat in ultimele doua decenii, proteogenomica priveste nu numai genetica celulelor, dar si modul in care acestea comunica si functioneaza prin mii de proteine.

In timp ce metodele de cercetare anterioare s-au concentrat pe modul In care mutatiile genetice sunt exprimate prin acid ribonucleic sau ARN, analiza proteomica dezvaluie si mai multe detalii despre ceea ce se intampla in randul celulelor canceroase.

Acum, oamenii de stiinta lucreaza pentru a intelege acest univers al proteinelor ca parte a Consortiului de analiza a tumorilor proteomice ale Institutului National al Cancerului.

In cadrul acestui efort, o analiza proteogenomica repera a probelor tumorale arhivate In 2016 a identificat procese celulare specifice asociate cu carcinom seros de inalta calitate ovarian.

Noul studiu confirma aceste constatari si ofera o imagine si mai accentuata prin compararea tesutului canceros cu probele normale de tub uterin, sustinand ideea ca cancerul ovarian incepe nu la suprafata ovarului, asa cum se credea anterior, ci la sfarsitul trompei uterine.

Studiul a oferit, de asemenea, date mai solide, deoarece probele de tesut au fost colectate folosind protocoale chirurgicale stricte care au eliminat raspunsul la stres al organismului la o interventie chirurgicala ca un potential factor complicator.

„Dupa cunostinta noastra, aceasta este prima comparatie cu adevarat profunda la nivel de proteine ​​a tesutului tromopatic si a tesutului cancerului ovarian”,

a spus Rodland.

„A fi capabil sa reproduca constatarea din 2016 intr-o a doua cohorta de femei care au fost rasiale si etnice diverse dovedeste puterea observatiei initiale”.

A adaugat Tao Liu, un om de stiinta PNNL si co-autorul studiului co-corespondent:

„Aceasta cohorta procurata cu atentie de exemplare de tesuturi si analiza simultana, simultana, atat a proteinelor cat si a proteinelor fosforilate, ne permite sa recapitulam cu exactitate activitatile celulare, cum ar fi raspunsul la stres si replicarea In cancerul si tesuturile normale relevante. „

Masina sparta in spatele cancerului ovarian

Cercetatorii au legat doua procese specifice carcinomului seros de inalta calitate, care este uneori numit „boala cromozomilor rusi”.

Primul implica raspunsul la stres care rezulta din productia scapata de celule tumorale.

Acest efect, cunoscut sub denumirea de stres de replicare indus de proliferare, creeaza instabilitate in genomul tumorului.

Al doilea proces este deficienta de reparatie omologa, o incapacitate de a repara celulele deteriorate.

Cele doua procese combinate sunt cele care creeaza modelele de crestere Incapatanate si necontrolate ale cancerului ovarian.

„Nu este doar faptul ca celulele tumorale sunt blocate in pozitia„ pe ”

pentru crestere, a spus Rodland.

„In cancerul ovarian, exista, de asemenea, un fundal de reparatie deficitara a ADN-ului. Deci, de fiecare data cand se reproduce celula, introduceti mutatii si cromozomi rupti.”

Studiul, care a fost sustinut de CPTAC si Institutele Nationale de Sanatate, a confirmat, de asemenea, constatarile anterioare care au legat o abundenta de anumite proteine ​​cu rate de supravietuire mai mari.

Identificarea proteinelor asociate atat cu procesele care conduc cancerul ovarian, cat si cu sansele crescute de supravietuire deschide posibile strategii de tratament.

Tratamente care vizeaza cai specifice de proliferare, inclusiv utilizarea medicamentelor existente In prezent pe piata.

„Medicii ar putea folosi aceste date pentru a stratifica optiunile de tratament”,

a spus Rodland.

„De asemenea, putem studia femeile care au perioade de supravietuire mai scurte si apoi poate veni cu o terapie alternativa care ar functiona mai bine pentru aceste femei decat terapia standard”.

Citesti si Virusul HPV: Cancerul de col uterin